SIESTA



Om bara ett par dagar så åker jag och joachim till Siestafestivalen i hässleholm.
Jag längtar verkligen som en galning efter att äntligen få leva i smutsen igen. Längtar efter att få slå upp mitt tält, öppna första ölen, starta första låten, träffa första nya människan, gå barfota på grus, vakna och hoppas att man inte ser allt för hemsk ut. Stämningen.

Bara nu när jag skriver om det sprätter det i fingrarna, jag vill åka dit NU. Det är någonting speciellt med festival som man bara kan förstå om man själv varit på någon (då om man tyckte om det, klart) Att leva bland tomma ölburkar, skumma människor, ständigt ljud av musik, skratt och egensång. Då är jag lycklig!

Tror att om man väl åkt på en festival, så blir det ett tvång att åka på en varje år, om inte fler! Detta är mitt första år på just siestafestivalen och jag ser jättemycket fram emot att se hur det är att festivala där. Är det några av er som ska dit?



Kommentarer
Postat av: joachim k

WOWOWO

2010-05-19 @ 18:18:42
URL: http://joachimk.se/
Postat av: emy

Jag ska!

2010-05-19 @ 21:22:21
Postat av: Lina

Hur får du till den effekten på bilderna? :)

2010-05-21 @ 21:18:31
URL: http://photoswithsecrets.blogg.se/
Postat av: Louise

Den festivalen är helt underbar. Du lär inte bli besviken. Jag ska dock inte dit detta året men jag var där förra. Det är skitmysigt, alldeles lagom med folk och alla är supertrevliga. Verkligen skillnad från de stora festivalerna som Arvika och Hultsfred där man lätt kan känna sig lite som en i mängden och ha lite svårt för att träffa nya människor till skillnad från t ex siesta eller emmaboda (enligt mig då, det behöver ju inte vara så bara för att jag tycker det). Men ha det asbra där för det kommer du nog ha :)

2010-05-23 @ 21:50:58
URL: http://hundratal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0