Siesta update:


skön två meter lång göteborgare som ville köpa väskan. Bild: Malin T salomonsson

Nu är jag tillbaka efter en vecka på festivalen Siesta. Jag måste säga att jag har haft det bra även om livet känndes lite jobbigt i början. Nu för tiden så har de infört större kontroll på alkohol vid ingången, man måste alltså vara 20 år/ha någon 20 årig vän som bär åt än vilket inte är det enklaste att hitta första dagen då alla bärt sin egen 100 kilos packning. Vi hittade fina vänner som hjälpte oss. Trots att jag var sunkig hela festivalen, så hade vi det bra och träffade fina människor!

Första kvällen satt vi några grabbar eller pågar som dom säger i skåne, och drack i mitt tält. Kan låta lite lamt men det var riktigt trevligt, vi var ju framme rätt sent och det var mörkt när vi fått upp vårt tält. Skönt att det inte var så kallt.

Andra dagen kom Linda, Fellen och Jossan till festivalen och problemet med packningen återkom men löste sig snabbt. Efter att vi hittat en tältplats bar vi bort vårt stora tält till andra sidan campingen för att slå upp det i vårt nya camp. Camp Helt okej. Blev hårt festande hela dagen, vilket det också bör vara på festival.

Tredje dagen var motsvarigheten till helvetets varmaste natt, vi praktiskt taget frös ihjäl och där sprang jag och joachim runt i shorts och raybans eftersom solen hade lyst på hela dagen. Jag, fellen och jossan vägrade sova och festade till klockan fem på morgonen trots kylan. Också denna natt jag lärde känna Malin och fritchoff. Skrattade fram lite träningsvärk.

Fjärde dagen var varm, och liknade dagen innan. Vi festade till det med att sjunga broder jacob i cano och hängde i vårt gamla camp med Stoffe och hans kompisar. Efter detta festade jag, jossan och joachim till klockan 7 på morgonen.

Femte dagen var kylig, blev varm, riktigt varm. Jag och joachim tog det lugnt och käkade dyr pizza på en unken pizzeria. hade det fint i solen och handlade iste på netto. Väl tillbaka på festivalen öppnade jag lite öl trots att ingen ville dricka. Vi gick till fotbollsplanen där det var allmänt häng och vi fick höra att vi var coola. Till kvällen var det sista-natten-fest och vi festade fram till klockan 10 på morgonen. Vi försökte sälja väskor, hittade morötter, dansade och hade det äckligt jäkla bra med ett helt juicepaket uttömt i huvudet!

Sammanfattat så har det varit en bra festival, inte min bästa, men en absolut en bra festival och helt klart värt pengarna. Om inte så fick jag vara med min special someone, whats not to like?

Kommer troligtvis att ploppa upp lite bilder här från festivalen då och då.


Kommentarer
Postat av: Paparazzibecka

Tja!

Hur gör man bilden i 3D som den i detta inlägg med röd-grön kant?

Kram

2010-06-01 @ 21:31:52
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: hvegis

haha så fin bild <3

2010-06-01 @ 23:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0