Poor little rich girl

Har suttit och kollat på Andy Warhols verk Poor little rich girl med edie sedgwick.
Edie, Andy warhols superstar. Hon är så tragisk och hon är sån inspirations källa
så det är nästan sanslöst.
När jag frågade tidigare i veckan om filmförslag fick jag också ett tips om factory
girl, vilket är en film jag redan har sett och jag vill också tipsa den. Helt sjukt bra
film om Edie och andy även om det bara är skådespeleri så känns det så galet
realistiskt då skådespelarna är grymt lika.
Här är iallafall the real deal av andy warhol.
Och det är Edie som är med i filmen.
Den är helt meningslös och dåligt filmad men jag är så fashinerad av allt.
Årtal, kläderna, hennes galna smink som vi nu ser på runways.
Anyway, slänger upp några delar jag tycker om. Om ni vill se resten så finns de på
youtube! 






Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! Allt bra med dig?

2010-01-18 @ 05:16:33
URL: http://absoluteart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! Allt bra med dig?

2010-01-18 @ 05:16:44
URL: http://absoluteart.blogg.se/
Postat av: hannes

you were right, i fucking dislike this..



fast har inte kollat på någon av videorna än, orkar inte nu.

2010-01-19 @ 10:29:09
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-20 @ 00:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0