night time thinking


Ett ansikte.
En hjärna.
Ett hjärta
och en kropp.

Bakom allt dethär så finns det så grymt många
tankar. Bakom ditt ansikte döljer sig helt otroligt
många tankar och erfarenheter. Egna upplevelser.
Bakom ett leende döljer sig också känslor. Känslor
som kan vara svåra att dela med sig av. Känslor
som skulle kunna skriva böcker om hur underbart
någonting kan vara. Känslor av sorg och ilska som
skulle få "helvetet att frysa till is"
Jag blir fundersam på hur mäniskor kan leka med
dessa känslor. Hur man kan förstöra någons ansikte,
någons hjärna, någons hjärta och någons kropp.
Hur man i enkla rörelser och enkla handlingar
kan förstöra allt detdär och riva sönder alla känslor
som döljer sig där bakom. Hur man kan göra det
igen. Förstår man? Förstår man vad man har gjort.
Förstår man hur sönderriven och kvarlämnad
man lämnar någon? Jag tror inte det. Aldrig.

Inse vad man behöver bygga upp och gör det.
Du är en bra person om du vill.



Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet! & du är fin

2009-09-12 @ 02:14:34
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Otroligt fin och genomtänkt text .

2009-09-13 @ 15:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0