Denna ljuva, bittra morgon!

God morgon på er!
Sitter här nu och har precis tryckt i mig lite ris blandat med
majs och ärtor. Låter inte så himmelskt, men det funkar
faktiskt helt okej. Egentligen ska man väl ha såntdär kött,
kasler kallas det nog, till men det äter inte jag så det blir
att köra på utan kasler.

Vaknade iallafall vid 11-tiden idag av att barn (som låter som
monster) springer omkring här i området. Då det ligger en
skola inte så långt ifrån mitt hus och ica butiken är precis
runt hörnet från mitt rum så det springer många små..fina..
barn omkring där på morgonen. Ni vet redan vad jag tycker
om barn. (mhm)
Jag kollade iallafall ut genom mitt sovrumsfönster och
studerade dessa omkringspringande monster, eller barn,
och insåg att partillejohnnys-stilen fans redan i de små
åldrarna. Fjortisboiz har jag förstått att de kallas av stock-
holmare då de antagligen inte förstår varför de kallas
partilleJohnnys. (Kan jag enkelt förklara för er stockholmare
att Partille ligger i göteborgstrakten, antagligen var det där
man började med spretigt hår och gummiband på benen)
Jag kan hålla med er, håret, okej.
Gummibanden? Varför? Vad hände? Egentligen är det sån
slutdiskuterat ämne redan men jag kan inte låta bli att ta
upp det när små, notera SMÅ, barn springer omkring med
gummiband på benen?! Jag väljer att inte prata om det mer
för jag blir nästan irriterad när jag tänker på det. Gör er inte
värre än vad ni redan är, tänker jag.

Kanske är jag bitter på grund utav att jag faktiskt är lite 
bitter på mig själv denna fina morgon (Det är fint väder här
och solen lyser och det är nästan vindstilla) Då jag faktiskt
känner att jag borde sitta ute och sola eller gå ut och springa.
Men jag känner verkligen inte för att göra någonting utav de
tråkiga alternativen idag. Klart, jag har inget bättre för mig..
Men jag vill inte, är det okej då?
Okej, även om man klagar på att man är blek och lönnfet sen?
Ja, det tycker jag. Pff!
Tycker jag verkligen!

Tare lugnt så hörs vi sen!
Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar att någon utanför göteborg verkar fatta vart partille ligger! har hört förslag som skåne osv. fy!

2009-09-03 @ 22:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0