god bless you


Svar:
"du räddade dig själv med det citatet"
Jag kan se det som ett person angrepp om jag vill.


Men tillbaka till din kommentar om min dröm. 
Du får det i slutet att låta som att jag vore löjlig, då du menar på
att jag automatiskt vore i överläge om någon brud gav mig en bitch-
slap. och jag bitchslapade tillbaka? citerar dig "Hoppa du känner att
matchen är jämn. För det är jämnställdhet vi strävar efter?"
Om du då känner att vi strävar efter jämnställdhet, är det inte rätt
att jag får slå tillbaka? Oavsätt om det är en man eller kvinna?
Så som att det borde vara lika lön för en man och en kvinna då de
utför samma arbets syssla? Även då mannen ibland (även då kvinnan,
som Du säger, ligger under i fysikalitet?) klarar av att göra mer under
de arbetstimmar de har?

Nu var dethär bara en dröm, Jag hade förmodligen aldrig slagit tillbaka,
även då jag känner att jag har all rätt i världen att göra det.
Oavsett, vem som slog mig.
Faktum är att jag ser våld som något fruktansvärt onödigt och näst intill
löjligt och förnedrande mot sig själv från den person som slår.
Vad löser det? I något sammanhang? Ingenting enligt min åsikt.


Hoppas du känner att du fick ett svar ^^,



Kommentarer
Postat av: 3l

"Om du då känner att vi strävar efter jämställdhet, är det inte rätt att jag får slå tillbaka?"

Jovisst, om du känner att matchen är jämn. Klart du får.

Men ja som sagt det var bara din dröm. Jag håller med om att slagsmål är onödigt och löser ingenting.

Peace out !

2009-10-20 @ 21:48:19
Postat av: Emelie

JA fy på dig Dennis !

det är ju högst förbjudet att drömma en sjuk dröm om hur du blir slagen av en flicka och slår tillbaka .

Vad tänkte du på när du skapade den drömmen ? tänkte du inte alls på jämnställdhet då eller ?



Haha charmigt (;

2009-10-20 @ 21:50:36
Postat av: Josefin

hahaha denka penka, detta är så oerhört kul att läsa! "hoppa du känner att matchen är jämn" åh jag 'älskar att du tog med det lilla "hoppa" när du skrev citatet. Underhållande.

2009-10-23 @ 01:51:19
Postat av: Marie

haha =D klart som fan att du ska nita en brud som nitar dig även om det inte vore en dröm ^^ hon behöver ju inte bli mer blå än vad du blir bara =D

2009-10-24 @ 02:54:51
URL: http://rushofpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0