Angående mitt "slag mot dessie"



Jag önskar verkligen att det är en kille som har skrivit kommentaren. Om du är tjej så har du
just lagt årets första förnedring mot ditt eget kön, i min blogg.
Som att tjejer inte kan slåss vill säga, att ni är svaga som individer. 
Håller jag inte med om. 
Nu till svaret som jag ska ge dig, eller er.
(och inte för att nämna är kommentaren om en dröm jag hade, läs nedan)

Jag skulle slå en tjej som det behövdes? Självklart?
Precis som jag skulle slå en kille om det behövdes? Slår någon mig så slår jag tillbaka?
Skulle du reagera om en tjej sa "Ehh, så du skulle slå en kille?? Okeej" till en tjej?
Sitt inte och tyck att allt ska vara jämnställt, vet jag dock inte om du tycker, men
Ska lönen vara lika bland män och kvinnor ska vi behandla varandra lika också.
Allt eller inget metoden kan jag tycka.
Helst skulle jag vilja att all våld och påhopp skulle försvinna helt, men vem vill inte
det?
Kortfattat:
Jag slår tillbaka om jag kan eller behöver.
Oavsätt om du har snopp eller snippa, haha!



Kommentarer
Postat av: 3l

"Helst skulle jag vilja att all våld och påhopp skulle försvinna helt" Du räddade dig själv med det citatet. Klart en tjej är i underläge när det kommer till kroppens fysikalitet, No doubt about it. Men det finns juh inget som säger att deras mentalitet är sämre, om inget så är den juh bara bättre. Det är bara att gå runt i skolan och se att tjejer har i genomsnitt bättre betyg. men visst alla har sina egna åsikter inklusive mig och dig, så om du känner att du någon gång behöver slå en liten flicka på 50 kg, hoppa du känner att matchen är jämn. för det är jämställdhet vi strävar efter?

2009-10-19 @ 19:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0