svarade på några frågor.

Anonym om GODNATT ;*:
Ät frukost, midda o kvällsmat som normalt, fasst mindre proportioner än vanligt!
 viktigt att få i sig nödvändiga ämnen, som kroppen behehöver.
Ett alternativ för mat är dietdrycker.

Sedan drick dig mätt på ljummet ell kallt vatten! Ljummet är bra för kroppen
och för lederna. Kallt vatten är bra eftersom det drar massa energi från kroppen
för att värma upp det innan kroppen kan använda det. Kroppen tar bara upp en
viss mängd vätksa, så man behöver inte oroa sig.

Till sist drick massa kaffe och vista så mycket tid du kan i ett varmt rum, för att
göra av med mycket kroppsvätska.

Äta mat-få energi
Vatten-för mätnadskänsla
Kaffe/värme-förlora vikt

Svar:
Tack ska du ha! Jag har dock hört att man går upp ganska mycket i vikt av kaffe?
Har jag fel? :) 


 Anonym om GODNATT ;*:
Seriöst, lägg av. Blir så jäkla trött på smala människor som ska gå ner i vikt.
LÄGG AV!!!!  Som när mina vänner gnäller på att " Åh, jag väger ju 50 kg.
 Det funkar inte till 170 cm !"  Och jag står brevid och väger två kg mer. DÖÖÖÖÖÖ!

Svar:
Alltså, dethär är min blogg och jag kommer att skriva om precis vad som
än finns på min hjärna så länge Blogg.se's regler tillåter det.  Sen vill jag
bara säga att jag inte väger 50 kg till 170 cm. Inget av det stämmer på mig
och jag är inte typen som klagar över onödig viktökning. Jag brukar säga att
jag inte är tjock, men jag är inte så smal som jag vill vara.  
Bry dig inte om vad andra väger utan var nöjd med dig själv och gör allt för
att DU skase så bra ut och trivas så mycket med dig själv som möjligt.

emma:
 Du är nog den snyggaste jag vet!

Svar:
Tack somfan emmaa! :D

Anonym:
Vilka är dina favorit hår produkter?

Svar:
Jag är ett stort Björn Axén fan, tycker allt är bra därifrån.
Annars så gillar jag Lanza


LANZA, deras hårspray framförallt är ett riktigt tips om man vill att det ska
hålla en lång kväll!


BJÖRN AXÉN, allt är bra. Inpackningen är riktigt skönt för håret. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det påstås att många går upp i vikt av kaffe och tvärtom med grönt te.



Grönt te är nyttigare än kaffe, detta är för att kaffe ökar blodtrycket och inte är bra för de med känsliga magar. Men kaffe innehåller starkare koncentration av ämnet som stänger av ADH vilket reglerar ditt vätskeutsläpp. Detta leder till att du kissar mer när du dricker kaffe och förlorar även kroppsvätska. Detta funkar efter enkla lagar



Den ökade ämnesomsättningen är marginell och som med alla droger avtagande med tiden. Det betyder att du med tiden kommer tillföra vätska till kroppen istället för tvärtom. Men det är inget att oroa sig över.



Kaffe och grönt te, är också en källa till antioxidanter och alla vet att antioxidanter minskar risken för diverse cancerformer.

Så att folk som gått ner i vikt för att de har bytt mellan dom 2 dryckerna är jag högst tveksam till!!!



2009-05-22 @ 16:41:29
Postat av: magdalena

haha, björn axén var min farfars kusin ;) skön blogg :)

2009-05-23 @ 20:44:48
URL: http://magdalenaaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0