Kabbalah

Efter min lektion i religion idag fick jag mig en funderare. Inte för att jag är särsilt insatt över huvudtaget.
Men Kabbalah har alltid låtit lite fräscht. Om  man nu kan kalla det så.
Det är många kändisar som är med, det ser fredligt och enkelt ut med tanke på det röda bandet som kändisar
går runt med runt armarna. Det ser helt enkelt engagerat ut.
Fick en helt annan syn idag.
De flesta sekt-religioner är ganska sjuka. 
Hela Kabbalah rörelsen inriktade sig iprincip på att tjäna pengar. De som var medlemmar uppmanades tillexempel att dricka 7 petflaskor "Heligt vatten" om dagen, Detta skulle heala dem och det skulle hjälpa dem att bota vissa sjukdommar. Inte nog med det. Det var vanligt vatten, visade sig komma från någon läsktillvärkare som också hade fått en anmärkning på sin fabrik. De skulle också köpa en bok på hebreiska som dom inte ens behövde kunna läsa, dom behövde bara ha den. En sådan bok kostade runt 3 000 kr.
Nae, ska nog inte skriva så mycket mer. Jag är somsagt inte insatt till 100% och ska kanske inte uttala mig så mycket om det.  Jag fick bara tanken på huvudet och skrev av mig.
Ska kanske tillägga att detta är min personliga uppfattning, Kabbalah kanske faktiskt är en toppen religion.
Den låter bara sjuk i mitt huvud om man letar upp information.

Sientologi där emot. Det ger mig inget vett i skallen över huvud taget.
De tänker att vi lever i någon sorts Rymdinspirerad sience fiction film.
Kort och enkelt kan man säga att vi är som starwars.  När vi dör får vi komma till en annan planet.
Och grundaren har, på något sett (?), sett järnvägspår på någon planet.
Nae, fy.

Detta blev bara ett snabbt onödigt litet inlägg.
Jag hade tankar på huvudet och skrev av mig lite. 


Kommentarer
Postat av: Rödtopp

scientologerna är hysteriskt roliga att lyssna på. De hade en föreläsning på skolan i höstas! otroligt roligt att ställa dem mot väggen i diskussionen :D

2009-03-25 @ 18:23:41
URL: http://aklypher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0