God fucking damn

Hemma och har ätit mitt första mål mat för dagen.
Helvetes dag rent utsagt. (aldrig mer kollektiv-trafik)

Jo, mer kollektiv trafik blire. What else to do?
Men dagen i all ära har varit ett helvete som vanligt
med SJ. De får skärpa sig helt seriöst. Alltid någonting
som krånglar. Dock har ju jag lite extra otur och kanske
råkar åka de gångerna det händer något.
Iallafall satt jag fast ensam i ett tåg. Mitt ute i Ingenting.
Ingen värme. i två timmar. Way to go SJ!
El-fel. En gran hade ramlat över spåret. Underbart.
Irriterande var det också.


En äldre kvinna satt i sätet på andra sidan gången då
vi stod still. Tjatig sådan. Sån tant som tycker de har
rätt till att klaga på konduktörerna. Jag pallar inte sånna
tanter. Just sånna tanter finns det överallt.
"En kopp kaffe och en saffrans bulle medans vi väntar tack"
"Tyvärr kan vi inte fixa det till er"
"Hm nae, skojade med dig.."
NEJ, du skojade inte. Det vet jag inte för man kunde se
på dig att du gillade saffransbullar allt för mycket utan
för du trodde att du skulle få en saffransbulle. Tjockis.
Förästen, vem säger saffransbulle? Lussekatt hetere väl?
Har jag fel?

Iallafall efter de två timmarna jag suttit och lyssnat på
tanten som desperat försökt i tomma intet letat efter någon
att kunna klaga tillsammans med rullade tåget vidare mot
göteborg. Underbart. Dock viste jag inte vad som skulle
hända då mitt byte redan passerat sin tid.
Det löste sig bra i göteborg. Det gjorde det.
På tåg två fick jag ett telia-påfyllning värt 100 spänn.
av en random snubbe med aldeles för mycket parfym.
Skulle säga rakvatten. Smutsiga naglar och såg almänt
nördig ut. Han förstod inte svenska, knappt engelska.
Efter att jag förklarat på engelska (VÄLDIGT SAKTA)
att jag inte visste hur man fyllde på hans gamla mobil
med pengar från ett kvitto ( då min pappa fixar pengar till
min mobil) så gav han upp och sa att "You have this? Want?
its 100'd, telia"  Sa nej, men han sa ja.
Jag fick snällt ta emot de hundra telefon kronorna och le.

Orkar inte skriva mer,
Var en lång resa, på ett kort spår.
Nu är jag hemma iallafall!

Hörs senare PUSS!



Kommentarer
Postat av: Anonym

låter inte som en bra dag du!

Hoppas din morgondag blir bättre!

2009-12-15 @ 00:03:35
Postat av: Odile

Hoppas du får en bättre resa nästa gång :)

2009-12-15 @ 23:53:53
URL: http://etthundraettmasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0