Min egen klagomur

Jag slackar efter med mitt pluggande.  Ännu en dag har
gått och jag har inte öppnat en bok idag. Usch.
Ännu en dag har gått fylld med ångest för allt.
Ångest för mat, jobb och skolan.  Vanligtvis brukar jag inte
få ångest såhär, men nu mår jag inte bra alltså.  Börjar fundera
över om det krävs ett läkarintyg att man fått magkatarr för att
mina lärare ska förstå att jag inte pallar trycket. Jag beundrar
dem som gått igenom det jag gör nu och klarar sig fint ändå.
Jag tror inte någonting kan vara värre.
Ett jobb - 
Man går en viss tid, med ev. övertid.
Gör det man ska, som man har blivigt tillsagd att göra.
Åker hem och sen är man färdig för dagen.

I skolan handlar det om PRESStation. Man ska komma dit
och presstera 100% under en hel dag. Inte låta hjärnan gå
på paus utan presstera hela tiden. Saker som man inte förstår
och saker man inte ens vet varför man ska kunna. Granskas och
bli bedömd.
När man kommer hem, tro inte att man är klar och tror man det
så får man ångest.

Skolan är en härlig tid! Sorry för min uppdatering och ledsen för
min klagomur idag.  Hoppas allt är fint med er iallafall, Nu ska jag
gå och leka lite med min vän ångest. Försöka plugga lite! 
Men det känns som att säga till en snubbe som sprungit 1000 meter
att springa varvet igen när han är i mål.  Tänk då på att snubben har
ganska dålig kondition också. 

Iallafall, so long :*


Kommentarer
Postat av: Mathilda

stackare, hoppas de är bättre :)

2009-04-29 @ 23:18:52
URL: http://mathildalinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint att du försöka länka press till prestation eftersom det stämmer. Prestation stavas dock bara med ett s. Puss!

2009-05-04 @ 16:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0