Gladde påsk!

20 över 11 är klockan och jag har precis hittat mitt påskägg.
haha, det är najs!  Somtur var fick jag naturgodis i mitt,
Så jag får väl unna mig en bit då och då kanske. Litar inte
på att det är särsilt fettsnålt faktiskt.

Påsk, varför firar man det egentligen? Vist hela den kristna grejen
men det är ju inte direkt så att alla tror på att han existerat ens.
Så varför fira det? Traditioner antagligen, men varför äter man då ägg?
Och varför symbolicerar gula kycklingar påsken?  haha, i dunno!

Det är väl kanske mysigt ändå, att fira lite med familj och sådär.
Dock brukar det alltid sluta i fest framåt kvällskanten.
Även det blir det idag, grillparaj hos Diana. Det är najs!

GLAD PÅSK ALLIHOP!

So long bubs! :*


Kommentarer
Postat av: Klara

Vi firar påsk, för att vi får ledigt :O

Och ägg äter man och fillilurar med då ägg står för återfödelse. you know, dött ägg blir till en hej jävlarns levande kyckling! Sen börjar ju hönsen värpa ordentligt igen efter vintern, och det kan ju med vara värt att fira om man är bonde på 1700 talet. Sen är det nog roligare med en gul söt kyckling, som kommer ur ägget, som symbol, än det vita ägget i sig.

2009-04-12 @ 11:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är 19, snart 20 år ung och bosatt på västkusten. Just nu består mitt liv mest till del av viljan att fylla ut min gaderob, mode, fester, resor och bra människor. Det är också till stor del vad min blogg handlar om. Här kommer mina intressen, åsikter, funderingar och sådant jag tänker på finnas för er att läsa. Ni är varmt välkommna att fråga mig och be mig ta upp saker ni kan tänkas tycka vara intressanta om mig då jag vanligtvis svarar på allt.





Kontakt: [email protected]




RSS 2.0